lunedì 14 marzo 2011

An Award and something about me



Hallo everybody!
 Today I want to say a great thank you to my darling friend Silvia from the gorgeous blog "In casa di Silvia", who dedicated to me this Award. You can find her HERE
Pass to visit her! She is so sweet and always shows so beautiful things, plus she has a really stunning shop!
Silvia THANK YOU SO MUCH !

Ciao a tutti!
Oggi voglio ringraziare tanto la mia cara amica Silvia dal bellissimo blog "In casa di Silvia", che mi ha donato questo premio. La potete trovare QUI
Passate a trovarla! E' dolcissima, e mostra sempre cose così belle, e poi ha un negozio fa-vo-lo-so!
Silvia GRAZIE TANTE!!



We have to tell 10 things about us ...
It's not too easy to me, I'm quite reserved, even if it could not seem this way...

Dobbiamo raccontare 10 cose di noi ...
Non è tanto facile, sono piuttosto riservata, anche se potrebbe non sembrare...

1) First of all I do love my family: they represent my  all life and I will be nothing without them all
Prima di tutto amo la mia famiglia: sono tutta la mia vita, e sarei nulla senza di loro


2) I love travel, see always new things, know people and ways of living, I never go twice in the same places (except Tuscany and Umbria, that I ADORE)
amo viaggiare, vedere cose nuove, conoscere persone e modi di vivere, non torno mai negli stessi posti (tranne Toscana e Umbria, che ADORO)

Assisi

San Giminiano


3) I love flowers, gardens and gardening. I love the powerful strenght of life, passing through a seed.
My home is never without a flower.
Amo i fiori, i giardini e fare giardinaggio. Amo la forza potente della vita che passa da un seme 
In casa mia non manca mai un fiore.


(credit: the web)



4) I adore the country. I dream of a more calm, simple and natural life 
Adoro la campagna. Sogno una vita più calma, semplice e naturale



(credit: the web)

(credit: the web)

5) I love the sea, always and everywhere
amo il mare, sempre e ovunque




6) I love morning, I'm a daytime being: I like sleep at night and wake up with the sun
Mi piace la mattina, sono un essere diurno: mi piace dormire col buio e svegliarmi col sole

(credit: the web)

7) I love sincerity, and clean souls.
But also the kindness of the one who sometimes knows to be silent.
Amo la sincerità, e le anime pulite.
Ma anche la gentilezza d'animo di chi sa quando tacere


8) Adoro stare con gli amici, e con loro fare scampagnate

(credit:french country home)
 9) I like decorate my home, make it welcoming for people I ove and also for myself.
I love being creative, make things with my own hands, find hidden beauty of things
I did many of the things in my home

Amo decorare la mia casa, e renderla accogliente per le persone che amo e anche ... perchè no, per me stessa. 
Mi piace essere creativa, fare le cose con le mie mani, scoprire la bellezza nascosta delle cose.
Ho fatto molte cose nella mia casa 

Painted this table and create this pillow



Made this christal chandelier



Sewed these pillows


10) I adore take photos. Camera is our eye on the world, it's a little bit of our soul.
And moreover our memory. Never without her!!

Amo fotografare. La machina fotografica è il nostro occhio sul mondo, è un po' la nostra anima.
E soprattutto la nostra memoria. Mai senza di lei!!




(all photos by me, except where indicate)



 Well for today is enough! I think I've resally said too much!!!
Bene, per oggi ho detto davvero troppo!!

And now the 10 blogs I give the Award:

Ed ora i 10 blog ai quali giro il premio:

Mari Crea
Uruguay life
Lilla kullan
Home and lifestyle
Canadian Cottage
Milly Garden
Casa dulce hogar
Isola Country
Cottage
Finally White

No comments: they are all to visit !!!!!!!!
Nessu commento: sono tutti da visitare!!!


And many many others ther could be!!...

Ma ce ne sarebbero ancora tantissimi!!!...




Stay tuned, I'll back soon!
State connessi, torno presto!


Ciao Silvia

17 commenti:

  1. che belle le tue 10 cosine...mi rispecchio in molte cose!!!! Baci e buona giornata

    RispondiElimina
  2. Congrats on the award. We have much in common so it was fun to hear about you. Fiona

    RispondiElimina
  3. Congrats Sylvia ~ lovely photos and I enjoyed hearing about you ~ we have alot in common. Have a great day

    RispondiElimina
  4. Silvia sono letteralmente sorpresa...per il premio che mi hai assegnato e per aver accostato il mio blog a questi bellissimi blog stranieri!
    quasi tutto quello che hai scritto è come se lo avessi scritto io...a parte il mare,che mi piace come paesaggio (ma odio la vita da spiaggia,il sole cocente,la sabbia bollente , gli ombrelloni e le porsene pigiate come sardine)
    I tuoi lavori di decorazione sonooa dir poco deliziosi...il cuscino che hai spiegato con un bel tutorial è bellissimo....e i lampadari a gocce verniciati sono anche la mia passione!
    Quindi ribadisco....mile mile grazie
    Mari

    RispondiElimina
  5. Hi Sylvia,
    Congratulations! I enjoyed this post very much.

    Also,Happy Birthday a bit late.

    Carolyn

    RispondiElimina
  6. congratulations on another award! you deserve it, your blog is beautiful.
    have a wonderful day!

    RispondiElimina
  7. Hi Silvia,
    First of all Congratulations to your Award!
    You deserve it for your Lovely blog with a lot, lot of wonderful Pictures. And thanks Lovely you, that give Me an Award...Im so HAPPY to get this award.
    Thansk a lot!
    Many hugs Marina

    RispondiElimina
  8. Ciao Silvia....sono onorata delle parole che mi hai lasciato e ti ringrazio per aver pensato a me con questo premio...molte delle tue 10 indicazioni personali appartengono anche a me....ed è bello sentirsi affini a qualcuno che si ammira dietro semplici parole e immagini stupende...di fatto la prima volta che ho scoperto il tuo blog ciò che ha catturato la mia attenzione fu proprio la sensibilità del tuo "occhio" nello scorgere la bellezza di cose semplici. Grazie
    Carmen

    RispondiElimina
  9. Nice reading and lovely pictures.
    Thank you, my friend. You are so kind, thinking of me.
    Hugs Stina

    RispondiElimina
  10. un post bellissimo.....foto stupende complimenti di cuore lory

    RispondiElimina
  11. Carissima Silvia, in quante cose mi rivedo... i nostri sogni sono simili... e molte delle cose che hai scritto mi ci ritrovo proprio... ti faccio tanti complimenti meritati per il tuo bellissimo blog!

    RispondiElimina
  12. Hello sweet Silvia,
    You are a wonderfully kind, loving soul and I enjoyed learning this once again.
    Hugs, Cindy

    RispondiElimina
  13. Dear Silvia, I want to thank you so much for your award, I am very pleased with your appreciation! But I received seven awards in the last weeks, so I hope you understand I will not do anything with your award.

    It seems that you wrote the 10 things about me!!


    2. Tuscany has stolen my heart, I've never been in Umbria...one of my wishes...

    3. Flowers are very important to me

    5. I love the sea, if I'm around, I would always go

    6. I do not sleep long, I'm happy early in the morning

    9. I like to decorate the house

    10. I like making pictures

    You see, we could be sisters :)))

    Wish you a very happy evening my friend!!! Warm regards, Ingrid

    RispondiElimina
  14. Dear Silvia,

    thank you so much for your comment and......... this amazing award. Both are great compliments that make me very proud!!!

    I also like to sleep at night and wake up with the sun. And I love the sea, but also the country and try each day to live a calm, simple and natural life...to enjoy each moment.

    I wish you a fantastic week!!!

    Big hugs

    Tine

    RispondiElimina
  15. Congratulations about the award you truly deserve it. That was an amazing list, I too never go off with the flowers, they lightens up the mood. Going to beach never fails me.

    RispondiElimina
  16. Ciao sono Gilda ero passata dal blog Creamaricrea per un salutino, quando ho deciso di seguire il suo consiglio di visitare il tuo blog. L'ho fatto ed eccomi qui,vedo che abbiamo divere cose in comune , anche io amo decorare la mia casa e le dedico tantissimo tempo.E' un vero peccato che debba lasciarti così presto, avrei voluto curiosare di più,ma momentaneamente sono senza pc e quindi approfitto dei figli o di quello dell'ufficio. Ma tornerò presto a farti visita.Un abbraccio e a presto Gilda

    RispondiElimina
  17. Dear Silvia, I´m so sorry to come so late!! We do have many things in common except for the love of the sea which after our tsunami I prefer to be far away from of it!!!
    I thank you so much for passing this award to me but really I´m a free award blog.
    Love reading italian, not really hard to understand.
    many hugs to you

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...